Pohled tam, kudy prochází můj život. Většinou alba ke článkům na mých Peruckých stránkách www.iperuc.cz .
Další má alba jsou zde http://plazik02.rajce.idnes.cz a ty nejstarší ZDE http://plazikhistorie.rajce.idnes.cz .
80 fotek, prosinec 2018, 41 zobrazení, 1 komentář | krajina, vesnice
Před Vánoci to vypadalo na bílé svátky, ale ne, sníh po dvou dnech roztál. O Štědrý den jsem si vyšel přes park na vranskou silnici a rozhlédl se po tom našem krásném kraji. Rozhled od Kladna k Řípu, přes Bezdězy, Ještěd, Hazimburk k Milešovce a dál na České středohoří. Po Štěpánu jsem se podíval za humna na Makala, kde zmizela další část místního lesa. Ale stejně je u nás nádherně.
11 fotek, 18.11.2018, 20 zobrazení, 1 komentář | příroda
Dlouhé babí léto končí a začíná mrznout, na dvoře je "rohatej", Středohoří pod modrou oblohou ve smogu, dokoseno, brousek již odpočívá a dřevo stvořilo mozaiku.
58 fotek, 26.10.2018, 29 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, příroda
Cestou za kamarády z VOSy jsem si vylezl na Oltařík. Snažím se při každém výjezdu navštívit nějaký hrad - zříceninu v Českém střeohoří. Páteční pozdní odpoledne bylo moc příjemné.
25 fotek, 17.10.2018, 33 zobrazení, 2 komentáře | příroda, vesnice
Neskutečný podzim, nebo spíše prodloužené léto. To tu za mého života ještě nebylo. Mrknul jsem se jen na dvůr...
60 fotek, 4.10.2018, 31 zobrazení, 1 komentář | cestování, města
Pátý ročník Třetího věku MKL v předmětu Českopis poznává Prahu. Prvá procházka byla po stopách TGM, míst kde pobýval i po stopách jeho blízkých a přátel. Moc příjemná procházka a havně poznání. I mne, který Prahu trochu zná, výklad paní lektorky Feldešové obohatil.
Odpoledne jsem se ještě podíval na opravenou radnici:
96 fotek, 31.5.2018, 21 zobrazení, 4 komentáře | cestování, kultura
Ráno jsme vyjeli s Pepou zájezdovým mikrobusem poprvé do Vídně. Odpoledne jsme si prohlédli Belvedere a Schönbrunn. Po ubytování jsme se tam vrátili na koncert Vídeňských filharmoniků se sólistkou Annou Nebresku. Škoda, že jsme mezi 80 000 diváků stáli 200 m od pódia. Ale jinak pěkný zážitek.
(Detailní foto z koncertu z obrazovky, asi 50 m od nás.)
66 fotek, 14.7.2018, 96 zobrazení, 2 komentáře | auta, koníčky
IX. Slánský okruh - jízda historických vozidel - letos navštívil i železniční muzeum v Lisovicích . Milovníci starých strojů si určitě přišli na své.
152 fotek, červenec 2018, 126 zobrazení, 8 komentářů | cestování
Letošní cestu do Jižní Bretaně jsme zahájili u Verdunu, pokračovali do Remeše, zámku Vicomta a již do Vannes. V Bretani městečka, pobřeží, samozřejmě menhiry a až na konec světa - Finistére - mys Pointe du Raz. Zpět opět krásná městečka a zámky se závěrem ve Versailles.
54 fotek, 10.4.2018, 35 zobrazení, 3 komentáře | příroda
Během dubna, když začne rozkvétat les, chodím již 11 let vyčistit obnovenou podkovu. Letos to bylo dříve, když po nepříjemném březnu přišel slunný duben a les rozkvetl různobarevnými kvítky.
31 fotek, 16.5.2018, 27 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Často mrknu s Nikonem na dvorek...
37 fotek, květen 2018, 43 zobrazení, 3 komentáře | krajina, příroda, vesnice
O svátek se u mne stavěly kamarádky a já po odjezdu motorkářů vyrazil Ořechovou alejí a přes Vyhlídku za nimi. Dohnal jsem je v Chraštíně. O dva dna potom jsem vyrazil ke Slavětínu, abych vyfotil dokvétající žluté peklo a rozkvétající jetel před panoramatem Peruce.
46 fotek, 18.4.2018, 40 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Občas se projdu, jeden den jen na hřbitov, jsou zde i krásné staré náhrobky a další den přes jarní park na Krásnou Vyhlídku.Ten letošní duben není vůbec dubnový, ale téměř červencový.
77 fotek, 14.4.2018, 28 zobrazení, 9 komentářů | cestování, krajina
Při tradiční návštěvě VOSY jsem se poprvé podíval do Kostomlat pod Milešovkou a na hrad nad městečkem - moc příjemné, romantické místo. Cestou jsem se rozhlédl kolem (Milešovka) a ráno vykoukl z okna penzionu Kocourov.
34 fotek, 8.4.2018, 49 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, příroda
Při vycházce s Jedním světem k Lužehradům jsem se občas podíval podél cesty (hlavně, když jsem šel sám zpět). Opět poznání něčeho blízkého a dosud nespatřeného.
Foto z vycházky: http://plazik02.rajce.idnes.cz/Vychazka_do_Luzehrad%2C_Louny_-_8.4.2018/
58 fotek, 30.3.2018, 84 zobrazení, 2 komentáře | koníčky, události
Nostalgický návrat na koleje, kde jsem v polovině 50. let vyrůstal a jezdil. A to vše s rodinou, včetně pravnuka Adama. Moc vydařené odpoledne a velký dík pořadatelům i osazenstvu parního vlaku. (A také Všudybylce.)
57 fotek, únor 2018, 35 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Celou zimu téměř nemrzlo, ale v posledním týdnu klasly teploty až k -15°C. A pod nulou se držela přes týden. Zamrzly rybníky (skoro plný Hořejšák a vypuštění Dolejšák, připravený k rekonstrukci), mrazu odolával i Strom hrdina, náš Oldřich, zchladly Perucké pískovce, teplo nebylo ani v parku a v kostela sv. Petra a Pavla tradičně také zima. Blížil se úplněk a v noci jasně zářil měsíc.
27 fotek, zima 2017/2018, 22 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Sníh v zimě 2017/18 je vzácností. Když v polovině února napadly 2 cm, rychle jsem vyfotil okolí mého domu. Na posledních třech fotkách jsou sněhu 4 cm, což bylo 7. března nejvíce v této zimě. Do druhého dne ale nebyl...
80 fotek, 15.2.2018, 35 zobrazení, 1 komentář | příroda
Tudy jsem dlouho nešel. S berlemi a holí to nešlo. Vydal jsem se jen na Vyhlídku, ale pak jsem se vydal dál na tzv. "Konvalinskou cestu" a po ní se vrátil domů. Jen přelézt plynovody dá vždy zabrat... Ale jinak fajn procházka umírajícím lesem.
44 fotek, 11.2.2018, 34 zobrazení, 6 komentářů | příroda
Letošní zima dovolí vycházky do lesa a tak jsem se šel podívat do Lázní k podkově. I spící les je krásný, i když se již sněženkami probouzí. Jen musím opakovat, jak smutné je vidět jeho zanebaný stav...
37 fotek, 6.2.2018, 36 zobrazení, 2 komentáře | krajina, příroda, vesnice
Prošel jsem se po silnicích na Vransko a Telecko a občas se podíval kolem sebe. Pokračoval jsem opuštěným nádražím a novou Perucí. Příjemné 4 km.