Pohled tam, kudy prochází můj život. Většinou alba ke článkům na mých Peruckých stránkách www.iperuc.cz .
Další má alba jsou zde http://plazik02.rajce.idnes.cz a ty nejstarší ZDE http://plazikhistorie.rajce.idnes.cz .
58 fotek, 26.10.2018, 22 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, příroda
Cestou za kamarády z VOSy jsem si vylezl na Oltařík. Snažím se při každém výjezdu navštívit nějaký hrad - zříceninu v Českém střeohoří. Páteční pozdní odpoledne bylo moc příjemné.
25 fotek, 17.10.2018, 27 zobrazení, 2 komentáře | příroda, vesnice
Neskutečný podzim, nebo spíše prodloužené léto. To tu za mého života ještě nebylo. Mrknul jsem se jen na dvůr...
60 fotek, 4.10.2018, 28 zobrazení, 1 komentář | cestování, města
Pátý ročník Třetího věku MKL v předmětu Českopis poznává Prahu. Prvá procházka byla po stopách TGM, míst kde pobýval i po stopách jeho blízkých a přátel. Moc příjemná procházka a havně poznání. I mne, který Prahu trochu zná, výklad paní lektorky Feldešové obohatil.
Odpoledne jsem se ještě podíval na opravenou radnici:
96 fotek, 31.5.2018, 19 zobrazení, 4 komentáře | cestování, kultura
Ráno jsme vyjeli s Pepou zájezdovým mikrobusem poprvé do Vídně. Odpoledne jsme si prohlédli Belvedere a Schönbrunn. Po ubytování jsme se tam vrátili na koncert Vídeňských filharmoniků se sólistkou Annou Nebresku. Škoda, že jsme mezi 80 000 diváků stáli 200 m od pódia. Ale jinak pěkný zážitek.
(Detailní foto z koncertu z obrazovky, asi 50 m od nás.)
66 fotek, 14.7.2018, 92 zobrazení, 2 komentáře | auta, koníčky
IX. Slánský okruh - jízda historických vozidel - letos navštívil i železniční muzeum v Lisovicích . Milovníci starých strojů si určitě přišli na své.
152 fotek, letos v červenci, 115 zobrazení, 8 komentářů | cestování
Letošní cestu do Jižní Bretaně jsme zahájili u Verdunu, pokračovali do Remeše, zámku Vicomta a již do Vannes. V Bretani městečka, pobřeží, samozřejmě menhiry a až na konec světa - Finistére - mys Pointe du Raz. Zpět opět krásná městečka a zámky se závěrem ve Versailles.
54 fotek, 10.4.2018, 34 zobrazení, 3 komentáře | příroda
Během dubna, když začne rozkvétat les, chodím již 11 let vyčistit obnovenou podkovu. Letos to bylo dříve, když po nepříjemném březnu přišel slunný duben a les rozkvetl různobarevnými kvítky.
31 fotek, 16.5.2018, 27 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Často mrknu s Nikonem na dvorek...
37 fotek, letos v květnu, 42 zobrazení, 3 komentáře | krajina, příroda, vesnice
O svátek se u mne stavěly kamarádky a já po odjezdu motorkářů vyrazil Ořechovou alejí a přes Vyhlídku za nimi. Dohnal jsem je v Chraštíně. O dva dna potom jsem vyrazil ke Slavětínu, abych vyfotil dokvétající žluté peklo a rozkvétající jetel před panoramatem Peruce.
46 fotek, 18.4.2018, 40 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Občas se projdu, jeden den jen na hřbitov, jsou zde i krásné staré náhrobky a další den přes jarní park na Krásnou Vyhlídku.Ten letošní duben není vůbec dubnový, ale téměř červencový.
77 fotek, 14.4.2018, 28 zobrazení, 9 komentářů | cestování, krajina
Při tradiční návštěvě VOSY jsem se poprvé podíval do Kostomlat pod Milešovkou a na hrad nad městečkem - moc příjemné, romantické místo. Cestou jsem se rozhlédl kolem (Milešovka) a ráno vykoukl z okna penzionu Kocourov.
34 fotek, 8.4.2018, 47 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, příroda
Při vycházce s Jedním světem k Lužehradům jsem se občas podíval podél cesty (hlavně, když jsem šel sám zpět). Opět poznání něčeho blízkého a dosud nespatřeného.
Foto z vycházky: http://plazik02.rajce.idnes.cz/Vychazka_do_Luzehrad%2C_Louny_-_8.4.2018/
58 fotek, 30.3.2018, 83 zobrazení, 2 komentáře | koníčky, události
Nostalgický návrat na koleje, kde jsem v polovině 50. let vyrůstal a jezdil. A to vše s rodinou, včetně pravnuka Adama. Moc vydařené odpoledne a velký dík pořadatelům i osazenstvu parního vlaku. (A také Všudybylce.)
57 fotek, letos v únoru, 33 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Celou zimu téměř nemrzlo, ale v posledním týdnu klasly teploty až k -15°C. A pod nulou se držela přes týden. Zamrzly rybníky (skoro plný Hořejšák a vypuštění Dolejšák, připravený k rekonstrukci), mrazu odolával i Strom hrdina, náš Oldřich, zchladly Perucké pískovce, teplo nebylo ani v parku a v kostela sv. Petra a Pavla tradičně také zima. Blížil se úplněk a v noci jasně zářil měsíc.
27 fotek, zima 2017/2018, 20 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Sníh v zimě 2017/18 je vzácností. Když v polovině února napadly 2 cm, rychle jsem vyfotil okolí mého domu. Na posledních třech fotkách jsou sněhu 4 cm, což bylo 7. března nejvíce v této zimě. Do druhého dne ale nebyl...
80 fotek, 15.2.2018, 34 zobrazení, 1 komentář | příroda
Tudy jsem dlouho nešel. S berlemi a holí to nešlo. Vydal jsem se jen na Vyhlídku, ale pak jsem se vydal dál na tzv. "Konvalinskou cestu" a po ní se vrátil domů. Jen přelézt plynovody dá vždy zabrat... Ale jinak fajn procházka umírajícím lesem.
44 fotek, 11.2.2018, 31 zobrazení, 6 komentářů | příroda
Letošní zima dovolí vycházky do lesa a tak jsem se šel podívat do Lázní k podkově. I spící les je krásný, i když se již sněženkami probouzí. Jen musím opakovat, jak smutné je vidět jeho zanebaný stav...
37 fotek, 6.2.2018, 35 zobrazení, 2 komentáře | krajina, příroda, vesnice
Prošel jsem se po silnicích na Vransko a Telecko a občas se podíval kolem sebe. Pokračoval jsem opuštěným nádražím a novou Perucí. Příjemné 4 km.
66 fotek, 2.2.2018, 59 zobrazení, 4 komentáře | příroda
Šel jsem se opět podívat na nedalekou Dýbeř do přírody. Sešel jsem za Majlanty na bývalou Dlouhou louku. Ta už ale přes 60 let není, údolí je podmáčená pustina. No a nyní se jde po asfaltu... :-( Ještě že se opravuje bývalý Corvinův statek. :-)
56 fotek, 14.11.2014, 140 zobrazení, 14 komentářů | krajina, příroda
Alespoň dvakrát v roce se jdu podívat na Dýbeř (Débeř). V polovině listopadu na chviličku vyhlídlo sluníčko, ale než jsem vstoupil do lesa, tak se schovalo. Pár fotek jsem ale udělal, můžete se podívat.