Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

Pohled tam, kudy prochází můj život. Většinou alba ke článkům na mých Peruckých stránkách www.iperuc.cz .
Další má alba jsou zde http://plazik02.rajce.idnes.cz a ty nejstarší ZDE http://plazikhistorie.rajce.idnes.cz .

Proměňte svá alba ve fotoknihu

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

90 fotek, 24.7.2018, 31 zobrazení, přidat komentář | cestování
Dalším cílem výletů z Českopisem MKL TRV bylo Brno. A tam dvě významné stavební památky, vila Tugendhat a kasematy na Špilberku. Opět prima zajímavé cestování a poznání.
66 fotek, 14.7.2018, 84 zobrazení, 2 komentáře | auta, koníčky
IX. Slánský okruh - jízda historických vozidel - letos navštívil i železniční muzeum v Lisovicích . Milovníci starých strojů si určitě přišli na své.
50 fotek, 14.7.2018, 55 zobrazení, přidat komentář | události
V sobotu se po Slánsku pohyboval pan president T.G.M. a zastavil se také v železničním muzeu pana Čecha v Lisovicích.
152 fotek, letos v červenci, 102 zobrazení, 8 komentářů | cestování
Letošní cestu do Jižní Bretaně jsme zahájili u Verdunu, pokračovali do Remeše, zámku Vicomta a již do Vannes. V Bretani městečka, pobřeží, samozřejmě menhiry a až na konec světa - Finistére - mys Pointe du Raz. Zpět opět krásná městečka a zámky se závěrem ve Versailles.
199 fotek, 1.6.2018, 18 zobrazení, přidat komentář | cestování
Po noclehu a snídani v IBISu jsme navštívili divoké Hundertwasserovo městečko a projeli okruh kolem centra města. Poté jsme od Marie Terezie prošli historickými místy s paní průvodkyní. Po obědě jsme se s Pepou procházeli sami a skončili jsme v hospůdce u sv. Ruprechta. Po dvou Kozlech a kávě jsme zamířili po rušné náplavce k našemu mikrobusu. Pod zataženým nebem jsme včas a zdrávi okolo Třeboně dojeli do Prahy. Jsme rádi, že jsme se Vídní alespoň mihli (byli jsme zde poprvé).
28 fotek, 1.6.2018, 10 zobrazení, přidat komentář | cestování
Náročný, ale moc pěkný výlet do Vídně, kde jsem byl poprvé. Nádherný Belvedere, ze Schönbrunnu lehké zklamání. Večerní koncert filharmonie úžasný, jen poslech z 200m mezí 80 000 diváky nebyl to pravé, ořechové... Druhý den ve Vídni. Ráno odjezd z Ibisu k pestrému "Hundertwasserovi", okružní jízda po Vídni, výstup u Marie Terezie a pěší procházka po centru až ke sv. Štěpánovi. Po obědě jsme sami skončili u starého Sv. Ruprechta. Posezení v hospůdce, procházka po náplavce a už odjezd přes Dunaj domů.
96 fotek, 31.5.2018, 17 zobrazení, 4 komentáře | cestování, kultura
Ráno jsme vyjeli s Pepou zájezdovým mikrobusem poprvé do Vídně. Odpoledne jsme si prohlédli Belvedere a Schönbrunn. Po ubytování jsme se tam vrátili na koncert Vídeňských filharmoniků se sólistkou Annou Nebresku. Škoda, že jsme mezi 80 000 diváků stáli 200 m od pódia. Ale jinak pěkný zážitek.
(Detailní foto z koncertu z obrazovky, asi 50 m od nás.)
30 fotek, 20.5.2018, 25 zobrazení, přidat komentář | krajina, příroda
Občas si vyjdu na "žiďák" k Hřivčicům. Nejkrásnější cesta je po Hájkách, s úžasným výhledem na naši krajinu, lemovanou Českým Středohořím.
62 fotek, 20.5.2018, 34 zobrazení, přidat komentář | dokumenty
Jednou, dvakrát do roka se projdu na židovský hřbitov u Hřivčic, jehož obnovu jsem před 10 lety inicioval, 7 roků jsem se na ní podílel a poté jem byl tak nějak "vykopnut". Ale chodím sem rád, to místo si návštěvu zaslouží...
31 fotek, 16.5.2018, 24 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Často mrknu s Nikonem na dvorek...
20 fotek, 14.5.2018, 24 zobrazení, přidat komentář | cestování, města
Po delší době jsem zajel do Prahy a odpoledne se prošel asi 4 km (navštívil 2 galerie) a mířil do Libně na vernisáž Věry L. . Poprvé se stavil u Pražského jezulátka, prošel Kampou přes Vlatvu a dál až na Metro u Masaryčky. Příjemná procházka, jen ta fotografická inspirace nějak nepřicházela... :-(
15 fotek, 14.5.2018, 16 zobrazení, přidat komentář | kultura, města
Ve Školské ulici jsou v jednom objektu dvě galerie. Na dvoře chystali vernisáž moc potřebné výstavy, příběhy utečenců 20. - 21. století a mezi nimi je i známý fotograf, který vystavuje ve druhé, vysoce profesionální galerii. Obě výstavy stojí za návštěvu. Více jsem toho tentokráte nestihl, večer mne čekala Libeňská synagoga.
37 fotek, letos v květnu, 40 zobrazení, 3 komentáře | krajina, příroda, vesnice
O svátek se u mne stavěly kamarádky a já po odjezdu motorkářů vyrazil Ořechovou alejí a přes Vyhlídku za nimi. Dohnal jsem je v Chraštíně. O dva dna potom jsem vyrazil ke Slavětínu, abych vyfotil dokvétající žluté peklo a rozkvétající jetel před panoramatem Peruce.
44 fotek, 28.4.2018, 28 zobrazení, přidat komentář | cestování
Při výletě s Českopisem MKL jsme cestou do Hradce navštívili Chlum, místo velké tragické bitvy. V podvečer jsme se stavili v Osicích a u pomníku Františka Škroupa zazpívali jeho nejznámější písničku, naší národní hymnu.
110 fotek, 28.4.2018, 39 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování
Další zájezd Českopisu MKL mířil na Hradecko. S příjemnou a znalou průvodkyní jsme prošli historickým centrem Hradce Králové i jeho okolím, stvořeným významnými architekty Kotěrou a Gočárem. Odpoledne zastavení na vodní elektrárně Hučák a v kavárně u Petrofa, světoznámého výrobce klavírů.
107 fotek, 21.4.2018, 82 zobrazení, přidat komentář | auta, koníčky, sport
V sobotu projelo časovou kontrolou u zámku na Peruci 70 krásných starých automobilů při své rallye. Bylo skutečně co obdivovat. ( A já vzpomínal na 70. - 90. léta, když jsem podobné soutěže jezdil i organizoval. ) - Doplněno - vše, co jsem stihl vyfotit.
46 fotek, 18.4.2018, 38 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Občas se projdu, jeden den jen na hřbitov, jsou zde i krásné staré náhrobky a další den přes jarní park na Krásnou Vyhlídku.Ten letošní duben není vůbec dubnový, ale téměř červencový.
77 fotek, 14.4.2018, 27 zobrazení, 9 komentářů | cestování, krajina
Při tradiční návštěvě VOSY jsem se poprvé podíval do Kostomlat pod Milešovkou a na hrad nad městečkem - moc příjemné, romantické místo. Cestou jsem se rozhlédl kolem (Milešovka) a ráno vykoukl z okna penzionu Kocourov.
54 fotek, 10.4.2018, 33 zobrazení, 3 komentáře | příroda
Během dubna, když začne rozkvétat les, chodím již 11 let vyčistit obnovenou podkovu. Letos to bylo dříve, když po nepříjemném březnu přišel slunný duben a les rozkvetl různobarevnými kvítky.
34 fotek, 8.4.2018, 43 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, příroda
Při vycházce s Jedním světem k Lužehradům jsem se občas podíval podél cesty (hlavně, když jsem šel sám zpět). Opět poznání něčeho blízkého a dosud nespatřeného.
Foto z vycházky: http://plazik02.rajce.idnes.cz/Vychazka_do_Luzehrad%2C_Louny_-_8.4.2018/