Pohled tam, kudy prochází můj život. Většinou alba ke článkům na mých Peruckých stránkách www.iperuc.cz .
Další má alba jsou zde http://plazik02.rajce.idnes.cz a ty nejstarší ZDE http://plazikhistorie.rajce.idnes.cz .

Slavnostní zahájení - jezdci v historických automobilech objeli okruh a poté jakýsi karneval. Start v dešti za Safety car, po 3 kolehc ostrý start. Občas déšť, časté přezouvání a havárie a následné jízdy za Safety car určily konečné pořadí. 1. Verstappen (2. start.pozice), 2. Vettel (20. !) 3. Kvyat (14.). Po dlouhé době zajímavý závod. I když promočení, moc jsme si ho užili.
1 komentář
  • 28.7.2019
V noci jsme vyjeli z Prahy, ráno omrkli okoli okruhu a usedli na tribunu C na stadionu. Dopoledne jsme viděli Renaul Clio Cup (náš Pekař dojel 2.), ADAC F4 a Porsche Supercup (pro déšť ukončen předčasně). Pak ještě předvedl ukázkovou jízdu Mick Schumacher ve Ferari svého otce.
A v noci zpět v Praze...
  • 28.7.2019
V Oberau balíme a kde jinde zakončit cestování, než na čtvrtém králově zámku. Přesun k jezeru Chiemsee a lodí na ostrov Hereninsel, kde je nedostavěný zámek Ludvíka II., jakási kopie Versailles. A pak již jen na břeh a domů... Tak třeba zase za rok.
  • 14.7.2019
Třetí den nás dále čekaly dvě známá městy. Nejdřive Ga-Pa a opět malované domy a poté přejezd mezi pastvinami a alpskými velikány do rakouského Tyrolska a jeho hlavního města Innsbrucku. Po prohlídce centra s komentářem naší průvodkyně dobrý oběd v zahrádce historické restaurace, ještě malé cournutí a zpět do Oberau. Večeřeli jsme v místní hospůdce a poté jsme zažili typickou bavorskou slavnost s "padáky" a bubny. Nakonec jsme si i zatancovali.
  • 13.7.2019
Soutěska Partnachklamm, takovouto přírodu mám radši než zámky. I když cestou vzhůru dost pršelo (a nejen z nebe), byla vycházka tam a zpět nejlepším zážitkem zájezdu. Proto i samostatné album. (Města budou v dalším.)
  • 13.7.2019
I v pátek jsme vyjeli do deštivého a zamračeného dne, naším cílem byly další dva zámky Ludvíka II. Bavorského. Stojí naproti sobě nad hlubokým údolím. K prvému zámku Hohenschwangau jsem jen vystoupil a prohlédl si ho z venčí. Vyšel jsem i na protější vyšší stráň ke známému zámku Neuschwanstein a ještě výše k Mariánskému mostu. Ale to již pěkně pršelo. Po čekání v dešti jsme se dostali dovnitř, vystoupali mnoho poschodí věží vzhůru, prohlédli několik komnat a druhou věží po schodišti dolů. Přestalo pršet, takže k autobusu pěšky dolů (ostatní jeli místním mikrobusem). Pokračovali jsme do města Füssen, které jsme si po dobrém obědě prohlédli již pod modrou oblohou. Závěr dne byla vycházka "našeím" Oberau.
  • 12.7.2019
Přes Prahu, Rozvadov a kolem Mnichova jsme za trvalého deště o druhé odpolední dorazili k zámku Linderhof. Prvé ze tří sídel Ludvíka II. Bavorského je částečně v rekonstrukci. Přesto jsme si prohlédli jeho interiér a zahradu s vodotrysky. V zámcích se zde fotit nesmí. Pokračovali jsem do klášteru Ettal a po krátké zastávce ve zmoklém malovaném Oberammergau jsme po 18 hodině dorazili k hotelu Forsthaus v Oberau.
(Foto krajiny za jízdy přes zmoklé sklo autobusu.)
  • 11.7.2019
Při návštěvě kamarádů z VOSY jsem se rozhlédl kolem a moc, moc jsem cvakal (300). Dávám sem 100 snímků, chtělo by to ještě probrat, ale... :-)
Přidal jsem ještě pár fotek z našeho výstupu na Košťálov.
  • 3.7.2019
Když trochu opadla tropická vedra, mrknul jsem se kolem rybníků k našemu hrdinovi Oldřichovi. Stále ho obdivuji...
Kategorie: přírodavesnice
1 komentář
  • 28.6.2019
Tak jsme se sešli a nebyl to "jen" koncert. Bylo nás asi 250 000, ale v těch chvílích (a věřím, že i dále) všichni s jedinou myšlenkou. Ochránit demokracii a právo v naší zemi.
(komentáře u fotografií.)
Kategorie: dokumentyudálosti
  • 23.6.2019
Již jste navštívili Muzeum české vesnice na Peruci? Pokud ne, využijte čas dovolených, prázdnin a výletů a stavte se u nás.
Otevírací doba: pondělí zavřeno, úterý - neděle 10.00 - 12.00 a 12.30 - 16.30 hodin.
Nová prodejní výstava obrazů Antonína Kučaby.
Vstupné dospělí 40 Kč, děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč.
  • 13.6.2019
Mák na mém dvorku sice již odkvetl, ale můžete se na něj podívat zde.
Kategorie: domapříroda
  • letos v květnu
Na Podprůhonu jsem prošel všech 34 připravených dvorků, plných nádherných výtvorů desítek šikovných lidiček. Potkal Vendy a Dashu, Pavlu, Ivana a Mirka, Andrejku, Mirku, Lenku, Radku, Ondru, Iva a další kamarády. Jak jsem již napsal, úžasný den...
U Jedličků (i jinde) se vyhrávalo. Z teras jsem zahlédl Forty Five a Jes blues, na Honzu Hrubého, kamaráda Ondru a spol. jsem se dostal dolů. Prima muzika. A všude kolem kamarádka fotografka Pája. Již se těším na její fotky, snímané z krkolomných pozic. Večer jsem ještě zašel na Bukovku, poslechnout si staré dobré Rangers s Rihoškem.
  • 9.6.2019
S Českopisem TRV MKL jsme vyjeli i do Litomyšle, dalšího města zapsaného v UNESCO. Mrkli jsme se do rodného bytu B. Smetany a s průvodci prošli Zámecké návrší (kostel, zahrady, klášter) i nádherný zámek.
  • 6.6.2019
Příjemné odpoledne a večer v místech, kde jsem před více než 50 lety prožíval svá studentská léta. Festival Otevřeno v letním kině Chomutov s Povodím Ohře, Xavierem Baumaxou, minus123min a na závěr s Tata Bojs. Bylo to fajn...
  • 7.6.2019
Ako hovorí pán predseda, boli sme na koncerte ...
Kategorie: lidéudálosti
  • 4.6.2019
Poslední výlet s Třetím věkem do Prahy s paní profesorkou. Téma palácové zahrady. Krásný den, krásná procházka, úžasné nové informace a poznání. Náš 5. ročník končí, uvidíme co od nového školního roku...
  • 30.5.2019
Obešel jsem náš zámek, abych zdokumentoval jeho obnovu. Jo, v poslední době se maká i venku. Průčelí získává původní barvu, na jižním křídle začala oprava omítek, to severní je zatím bez zásahu.
Jen ty oboustranné nechutnosti kolem Pamětní síně E. F. jsou moc smutné.
  • 23.5.2019
Tradičně 8. května se sjeli na perucké hřiště motorkáři k již 18. Jízdě na Říp. Bylo jich více než 150 a pod vedením Ilji a Martina Vítochovic vyjeli pod posvátnou horu.
  • letos v květnu
Letos po letech na motoristických závodech, tentokráte v nedaleké Černuci kde se v pískovně rvalo s terénem 42 nákladních automobilů v 5 kategoriích. Pěkná podívaná, jen škoda, že diváci neměli téměř žádné informace.
Kategorie: autasport
  • 27.4.2019
S Českopisem TRV MKL jsme vyjeli do Třebíče. Po obědě jsme z náměstí přes řeku Jihlavu vyšli vzhůry k bývalému klášteru a úžasné bazilice svatého Prokopa. I tou nás provedl šikovný průvodce. Výlet se co do poznání, počasí i dopravy moc vydařil.
  • 30.4.2019
S Českopisem TRV MKL jsme vyjeli do Třebíče. Již dlouho jsem se chtěl do tohoto město (UNESCO) navštívit. Dopoledne nás výborný průvodce provedl židovským městem, prohlédli jsme synagogu a zašli jsme i na hřbitov. Skončili jsme na třebíčském náměstí.
Kategorie: cestováníměsta
  • 30.4.2019
Květen jsme zahájili vycházkou z Pohořelce, kolem Lorety a užasným Novým Světem. Jelení příkop a vždy přístupný Pražský hrad si Ovar zavřel pouze pro sebe, takže dolů po Zámeckých schodech až k Valdštejnskému paláci.
  • 2.5.2019
Perucí v sobotu již podruhé projela 7 Castles Trial Rallye, ve které startovaly desítky krásných automobilů různých kubatůr a různého stáří. Moc pěkná podívaná a vzpomínka na léta, když jsem podobné soutěže jezdil.