Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

Seznamte se s novými Pravidly a Podmínkami soukromí spojené s nařízením GDPR.
Založit účet

Pohled tam, kudy prochází můj život. Většinou alba ke článkům na mých Peruckých stránkách www.iperuc.cz . Další má alba jsou zde http://plazik02.rajce.idnes.cz a ty nejstarší ZDE
http://plazikhistorie.rajce.idnes.cz .

Vytvořte ze svých alb pexeso

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

30 fotek, minulou neděli, 14 zobrazení, přidat komentář | krajina, příroda
Občas si vyjdu na "žiďák" k Hřivčicům. Nejkrásnější cesta je po Hájkách, s úžasným výhledem na naši krajinu, lemovanou Českým Středohořím.
62 fotek, minulou neděli, 21 zobrazení, přidat komentář | dokumenty
Jednou, dvakrát do roka se projdu na židovský hřbitov u Hřivčic, jehož obnovu jsem před 10 lety inicioval, 7 roků jsem se na ní podílel a poté jem byl tak nějak "vykopnut". Ale chodím sem rád, to místo si návštěvu zaslouží...
31 fotek, minulou středu, 15 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Často mrknu s Nikonem na dvorek...
20 fotek, minulé pondělí, 15 zobrazení, přidat komentář | cestování, města
Po delší době jsem zajel do Prahy a odpoledne se prošel asi 4 km (navštívil 2 galerie) a mířil do Libně na vernisáž Věry L. . Poprvé se stavil u Pražského jezulátka, prošel Kampou přes Vlatvu a dál až na Metro u Masaryčky. Příjemná procházka, jen ta fotografická inspirace nějak nepřicházela... :-(
15 fotek, minulé pondělí, 13 zobrazení, přidat komentář | kultura, města
Ve Školské ulici jsou v jednom objektu dvě galerie. Na dvoře chystali vernisáž moc potřebné výstavy, příběhy utečenců 20. - 21. století a mezi nimi je i známý fotograf, který vystavuje ve druhé, vysoce profesionální galerii. Obě výstavy stojí za návštěvu. Více jsem toho tentokráte nestihl, večer mne čekala Libeňská synagoga.
37 fotek, letos v květnu, 24 zobrazení, 3 komentáře | krajina, příroda, vesnice
O svátek se u mne stavěly kamarádky a já po odjezdu motorkářů vyrazil Ořechovou alejí a přes Vyhlídku za nimi. Dohnal jsem je v Chraštíně. O dva dna potom jsem vyrazil ke Slavětínu, abych vyfotil dokvétající žluté peklo a rozkvétající jetel před panoramatem Peruce.
44 fotek, 28.4.2018, 24 zobrazení, přidat komentář | cestování
Při výletě s Českopisem MKL jsme cestou do Hradce navštívili Chlum, místo velké tragické bitvy. V podvečer jsme se stavili v Osicích a u pomníku Františka Škroupa zazpívali jeho nejznámější písničku, naší národní hymnu.
110 fotek, 28.4.2018, 31 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování
Další zájezd Českopisu MKL mířil na Hradecko. S příjemnou a znalou průvodkyní jsme prošli historickým centrem Hradce Králové i jeho okolím, stvořeným významnými architekty Kotěrou a Gočárem. Odpoledne zastavení na vodní elektrárně Hučák a v kavárně u Petrofa, světoznámého výrobce klavírů.
107 fotek, 21.4.2018, 74 zobrazení, přidat komentář | auta, koníčky, sport
V sobotu projelo časovou kontrolou u zámku na Peruci 70 krásných starých automobilů při své rallye. Bylo skutečně co obdivovat. ( A já vzpomínal na 70. - 90. léta, když jsem podobné soutěže jezdil i organizoval. ) - Doplněno - vše, co jsem stihl vyfotit.
46 fotek, 18.4.2018, 31 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Občas se projdu, jeden den jen na hřbitov, jsou zde i krásné staré náhrobky a další den přes jarní park na Krásnou Vyhlídku.Ten letošní duben není vůbec dubnový, ale téměř červencový.
77 fotek, 14.4.2018, 25 zobrazení, 9 komentářů | cestování, krajina
Při tradiční návštěvě VOSY jsem se poprvé podíval do Kostomlat pod Milešovkou a na hrad nad městečkem - moc příjemné, romantické místo. Cestou jsem se rozhlédl kolem (Milešovka) a ráno vykoukl z okna penzionu Kocourov.
54 fotek, 10.4.2018, 26 zobrazení, 2 komentáře | příroda
Během dubna, když začne rozkvétat les, chodím již 11 let vyčistit obnovenou podkovu. Letos to bylo dříve, když po nepříjemném březnu přišel slunný duben a les rozkvetl různobarevnými kvítky.
34 fotek, 8.4.2018, 29 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, příroda
Při vycházce s Jedním světem k Lužehradům jsem se občas podíval podél cesty (hlavně, když jsem šel sám zpět). Opět poznání něčeho blízkého a dosud nespatřeného.
Foto z vycházky: http://plazik02.rajce.idnes.cz/Vychazka_do_Luzehrad%2C_Louny_-_8.4.2018/
58 fotek, 30.3.2018, 72 zobrazení, 2 komentáře | koníčky, události
Nostalgický návrat na koleje, kde jsem v polovině 50. let vyrůstal a jezdil. A to vše s rodinou, včetně pravnuka Adama. Moc vydařené odpoledne a velký dík pořadatelům i osazenstvu parního vlaku. (A také Všudybylce.)
40 fotek, 30.3.2018, 28 zobrazení, přidat komentář | příroda
Jel jsem kolem nesčíslněkrát, konečně jsem se stavil a na Kamenná slunce se podíval. Musím v životě stihnout alespoň zajímavosti okolí mého bydla.
28 fotek, 21.3.2018, 33 zobrazení, přidat komentář | příroda, vesnice
Poprvé v letošní zimě se trochu sněhu drží již pátý den, přestože dnes je ten prvý jarní. Zde jen krátce z vycházky kolem zámku.
27 fotek, zima 2017/2018, 14 zobrazení, 3 komentáře | příroda, vesnice
Sníh v zimě 2017/18 je vzácností. Když v polovině února napadly 2 cm, rychle jsem vyfotil okolí mého domu. Na posledních třech fotkách jsou sněhu 4 cm, což bylo 7. března nejvíce v této zimě. Do druhého dne ale nebyl...
57 fotek, letos v únoru, 29 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Celou zimu téměř nemrzlo, ale v posledním týdnu klasly teploty až k -15°C. A pod nulou se držela přes týden. Zamrzly rybníky (skoro plný Hořejšák a vypuštění Dolejšák, připravený k rekonstrukci), mrazu odolával i Strom hrdina, náš Oldřich, zchladly Perucké pískovce, teplo nebylo ani v parku a v kostela sv. Petra a Pavla tradičně také zima. Blížil se úplněk a v noci jasně zářil měsíc.
39 fotek, zima 2017/2018, 43 zobrazení, 4 komentáře | příroda
Počasíčko začínám každý rok novoroční vycházkou na Krásnou vyhlídku. Ta letošní byla za teplého (8°C), občas i slunného počasí. Prvá dekáda ledna byla temná, podmračená, ale teplá. Až 11. se snažilo sluníčko prorazit, ale moc se mu to v mlze nedařilo. Již tradičně i v lednu kvete keř v parku a kvítky před barákem. Leden skončil a počasí stále spíš jarní, než zimní. Teploty šplhají až k 10°C, občas mlhavo, občas krásně modro. Sníh napadl dvakrát, ale jen pár cm, které do druhého dne zmizely. Koncem ledna jsem byl na Tejnici u Pepy a tak je zde i něco od letiště, včetně úplňku.
Únor, hodně divoká zima. Teploty se pohybovaly od +10 do -15°C. V lese i doma kvetly sněženky, vše pučelo. Sluníčko se občas snažilo prorazit ocelové mraky, ale často prorazilo a jaro na nás dýchalo. Utnul to konec února, kdy skutečně fest mrzlo a vše rozpučelé zničeno. Sníh napadl jen dvakrát a ty 2 cm během krátkého času zmizely.
80 fotek, 15.2.2018, 30 zobrazení, 1 komentář | příroda
Tudy jsem dlouho nešel. S berlemi a holí to nešlo. Vydal jsem se jen na Vyhlídku, ale pak jsem se vydal dál na tzv. "Konvalinskou cestu" a po ní se vrátil domů. Jen přelézt plynovody dá vždy zabrat... Ale jinak fajn procházka umírajícím lesem.