Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

Pohled tam, kudy prochází můj život. Většinou alba ke článkům na mých Peruckých stránkách www.iperuc.cz . Další má alba jsou zde http://plazik02.rajce.idnes.cz a ty nejstarší ZDE
http://plazikhistorie.rajce.idnes.cz .

Udělejte si ze svých alb kalendář

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

SLEVA 25 % 17. 12.

122 fotek, 24.11.2017, 48 zobrazení, přidat komentář
Výlet s TRV MKL - Českopisem se opět vydařil. Navštívili jsme proboštství a kostel Chlum Svaté Máří, skanzen Doubrava a do Mariánských Lázní jsme zajeli pod Ještěd, do Písku, Bečova, na Bezděz, Karlštejn, Červenou Lhotu a na mnohá další místa Česka. Na závěr pohled do očí daňka.
137 fotek, 23.5.2017, 38 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, příroda, vesnice
Jeden z nejkrásnějších zážitků při pobytu na Oravě byl výjezd do skanzenu Zuberec a Studené doliny v Roháčích. Také jsme trochu zmokli, ale hodně viděli...
75 fotek, letos v květnu, 30 zobrazení, přidat komentář | cestování, lidé, příroda
Při svém pobytu na Oravě mne příbuzní zavezli i do nedalekého Polska. Nejdříve do Zakopaného, mraky byly nízko a Tatry jsme neviděli. Byla tam ale velká církevní slavnost (?) a cestou zpět zastávka u termálních koupelí v Polsku i na Slovensku. Poslední den jsme jeli na tržiště do Jabĺonky, neskutečná nabídka všeho... . Jen upozornění, když do Polska tak s pláštěnkou - vždy tam prší.
125 fotek, letos v květnu, 23 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, lidé, příroda
Na pozvání "nově objevené" rodiny jsem vyjel na Oravu do Námestova. V prvém albu je Oravská přehrada (Ústie, Slanický ostrov, Klin) pivní festival v Námestove a Oravský Podzámok s krásným hradem (vevnitř jsme nebyli).
47 fotek, 22.11.2017, 26 zobrazení, 2 komentáře | příroda
Ve středu se ukázalo sluníčko a tak jsem si vyšel kousek do lesa. Pod Karhancem nad Dýbeř a přes Makala zpět. Příjemné odpoledne. (V závěru alba pár fotek, upravených filtrem cinema pro FB.)
82 fotek, 11.11.2017, 32 zobrazení, 1 komentář | sport
Po mnoha letech jsem se vydal se synem a pravnukem na motoristické závody do Ředhoště na maraton. Po čtyřkolkách a motorkách jsme chvíli zůstali i na maroton aut ve čtyřech kategoriích. Nejvíce kol ujel za 4 hodiny RP Interiér (Speciál do 1000 ccm), časomíra zaznamenala 63 průjezdů. Daly se vyfotit lepší záběry, ale tam jsem se se svými pajdavými nohami nedostal, nebo neodvážil.
37 fotek, 11.11.2017, 29 zobrazení, přidat komentář | sport
Po mnoha letech jsem se vydal se synem a pravnukem na motoristické závody do Ředhoště na maraton. Zde jsou fotky ze čtvrthodinovek na malém okruhu dětí a ml. juniorů. Nejlepší malí čtyřkolkáři i motorkář (včetně dívek) ujeli 17 kol.
124 fotek, 11.11.2017, 32 zobrazení, přidat komentář | sport
Po mnoha letech jsem se vydal se synem a pravnukem na motoristické závody (před 30 lety jsem na nich byl několikrát za měsíc), tentokráte do Ředhoště na maraton. Až tam jsem zjistil, o co se jedná. Zde jsou fotky z dvouhodinovky čtyřkolek (+ 30 min. st. junioři). Nejlepší jezdci ujeli na rozbahněné trati 34 kol, junioři 8.
27 fotek, leden 2003 až listopad 2017, 39 zobrazení, přidat komentář | dokumenty, vesnice
11. listopad, památka válečných veteránů se slaví od r. 1919, v ČR od r. 2001. Symbolem je vlčí mák, ten jsem viděl poprvé Ve Francii v r. 2006. Na Peruci je pomník 40 peruckým obětem 1. sv. války od sochaře Kodeta, který nechalo vedení Městyse Peruc v letošním roce i díky dotaci MO ČR ve výši 196 tis. Kč restaurovat paní Jitkou Musilovou.
17 fotek, 6.10.2017, 31 zobrazení, 1 komentář | krajina
Cestami z lázní jsem projížděl krásným Českým středohořím a tak se jednou stavil nad Košticemi a Levousy. Je ta naše krajina nádherná. A pěkně je i u mne na dvoře...
77 fotek, 15.10.2017, 22 zobrazení, 2 komentáře | příroda, vesnice
V polovině října bylo krásné počasí, vše se zbarvilo a kolem poletovalo babí léto. Před obědem jsem se mrknul na dvorek, ale po něm jsem zamířil na známou trasu zámeckým parkem a lesem na Krásnou vyhlídku. Do kopečků vidět nebylo, ale jinak bylo skutečně moc krásně.
19 fotek, 4.11.2017, 18 zobrazení, 1 komentář | příroda, vesnice
Po snídani, kolem 10. hodiny, jsem vyšel na 10 minut na dvůr a objektivem mrknul na mlhavou proměnu s pavučinkami.
50 fotek, 2.11.2017, 15 zobrazení, 1 komentář | kultura, města
Tak jsem zase prošlapal několik kilometrů po pražské dlažbě za návštěvou galerií. V podkroví Malostranské besedy to byla Praha fotografa Jiřího Píši i s výhledy na okolí, v ateliéru J. Sudka jakési mentálno lidské duše, v renovované Leica Gallery extravagance Ellen von Unwerth, V Domě fotografie úžasné řady portrétů lidiček, rodin i celých skupin Pavla Baňky a v Clam-Gallasově paláci stará i zmizelá Praha z ateliéru H. Eckerta. A večer ještě...
26 fotek, 19.9.2017, 21 zobrazení, přidat komentář | příroda, vesnice
Sluníčko mne vytáhlo ven i s foťákem. Podíval jsem se k Oldřichovi, rybníkům i do parku. Krásný "pozdně letní" podvečer.
12 fotek, 21.10.2017, 23 zobrazení, přidat komentář | krajina
Jen občas je tak pěkně vidět mlhy v údolí Ohře pod Českým středohořím. U nás svítilo sluníčko.
46 fotek, 18.10.2017, 22 zobrazení, 4 komentáře | cestování
Z Teplic jsem se zajel podívat do Oseku na tamní klášter. Jen pár fotek zvenčí, vevnitř se bohužel nesmělo fotit. Interiéry úchvatné, pro mne ty barokní až neskutečně přeplácané (ale mistrovsky). Více mne zaujala ranná gotika křížové chodby (dokonce i s románským portálem) a zejména nádherná kapitulní síň. Po prohlídce jsem si v mlhavu vyšel ne nedaleký hrad Rýzmburk. Úžasné místo v podzimních barvách.
144 fotek, letos v říjnu, 32 zobrazení, přidat komentář | města, příroda
Říjen 2017 jsem prožil v Teplicích při lázeňské léčbě. Občas jsem se do krásných podzimních dnů vydal se svým Nikonem, prošel zámecký park, Letnou, kopec s pohádkovým lesem za botanickou zahradou i ulice města. Všude plno krásných fontán a vodotrysků. Vrátil jsem se o více než 50 let zpět, v 60. letech jsem se zde vyučil. Podíval jsem se i na Doubravku - http://plazik.rajce.idnes.cz/Na_podzimni_Doubravku%2C_Teplice_-_9.10.2017/ .
22 fotek, 29.10.2017, 104 zobrazení, přidat komentář | příroda
Celým Českem se žene silný vítr (až 120 km/h) a ničí přírodu, lidská obydlí i životy. Předvedl se i na Peruci.
41 fotek, 9.10.2017, 26 zobrazení, 3 komentáře | cestování, krajina
Po lázeňských procedurách jsem si udělal 7,5 km dlouhou procházku na horu Doubravku nad Teplicemi. Vrátil jsem se tam po více než 50 letech od dob mého učení. I když jsem trochu bloudil, procházka podzimní přírodou a pohledy do krajiny byly moc příjemné.
13 fotek a 1 video, letos v srpnu, 21 zobrazení, přidat komentář | příroda
V pondělí 7. srpna nám příroda připravila hezký úkaz, částečné zatmění měsíce. Vytáhl jsem starý třístovkový objektiv z Prakticy, nasadil na svůj nový Nikon a vyrazl za hřiště a až na vranskou silnici. Pár fotek stínu na měsíci, ale i jeho kráterů jsem udělal. V srpnu začalo po dlouhém suchu i občas pršet. A když neprší, mohu pozorovat třeba západ slunce.